Christian & Harmonie


JAG ÄLSKAR ER SÅ JÄVLA MYCKET!! :D:D:D

Nu har Harmonie äntligen flyttas till ett stall som ligger på en stor gård- Frötuna Gård.
Idag innan vi skulle flytta henne, så skulle hela stallet ta in ALLA hästarna för att hästen var helt dum i huvudet!
Vi tog hjälp av en kille- Christer, som gjorde underverk med henne!! Han är en tränare i NH och han jobbade med Harmonie i lite mer än en timme och sedan gick hon snällt in i transporten flera gånger utan att han gjorde någonting.

Då sa Maddes syrra Mimmi att om jag hade berättat att hästen var NH tränad så skulle dom ha behandlat henne annorlunda men hon var inte NH tränad, konstigt va?
De har sagt att Harmonie inte är hanterad och att hon är helt dum i huvudet.
Nu fick det allt se att hon inte var dum i huvudet och att hon inte trivdes.

Men jag är glad att hon kom bort därifrån
Att vi hittade Förtuna för allt är så jävla bra!

Nu ringde hon som vi har hyrt boxen av- Susanne
att hon stod hos Harmonie nu och att hon tycker så mycket om henne :D

Hon var totalt lugn när hon var ute i hagen med trotts att hon gick ensam!
jag är så stolt över henne och imorgon blir det jobb på förmiddagen
slutar kl 12 och sedan bär det av till hästen igen hon lär ju gå ut
med de andra hästarna och jag mockar hos henne och fyller på hennes vattenhink
för hon förstår inte hur en vattenkopp funkar:P
Sen så fixar jag hennes foder och sköter om henne:)
sen bär det hemmåt
går och lägger sig tidigt och grattar Christian som fyller år imorgon(den 2:ra)
Sedan på söndagen, åker till Uppsala så man är där till 12.
Gratta farsan som fyller år då.
Träffar Christian i Uppsala och fan vad jag har saknat honom!
Verkligen behövt honom när Harmonie mått såhär dåligt för det har också påverkat mig negativt.

Men han har alltid funnits där och stöttat mig genom allt
JAG ÄLSKAR DIG SÅ HÅRT CHRISTIAN!!!:)


Skriver kanske imorgon om jag kommer in:P

puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0