stallet en söndag..



Idag har det varit storstädnings dag hos familjen Hammarkvist  :P
Sen bar det av till älskade lilla Harmonie, vi plockade upp Leila( Roads ägare) och hennes 4 månaders Loke. =)
Vi mötte upp henne i Bro och lastade in barn,barnvagn och bilbarnstol i volvon och åkte iväg till Frötuna, Harmonie och Road. =)

Jag tog in Harmonie från hagen medans Anki ( som jobbade) tog in Pebbles.
sen fikade vi - te och kakor
Leila tog in Road från hagen och vi gjorde iordning hästarna.
Gick ner till ridhuset och red =)

Både Harmonie och Road var super duktiga.
Anki hjälpte mig lite då hon såg att hon inte trampade under sig som hon brukade och sa att jag skulle driva på henne mer så hon fick en riktigt enegrisk skritt.
och mer eftergift, jag gav henne inte tillräckligt
Men vi lär oss och i slutet gick det riktigt bra och hon gick super bra!

Vi gick över lite bommar och red lite ridvägar.
sen fixade vi iordning dem och slängde på Harmonie sitt innetäcke, gjorde iordning i stallet och åkte hem.
Släppte av Leila o Loke och åkte sedan hem.
Åt as god soppa som mormor hade gjort och nu har jag bakat äppelpaj, *mums* riktigt gott!
trodde inte den skulle bli så god som den blev thihi, vilken tur för mig :D

Så nu funderar jag på vad jag ska göra härnäst.
Ska jag stänga av denna burk och lägga mig o se en film? prata med Henke? Glo på den andra bruken.
Det vill säga TV:n.. hrm..

eller ska jag bara ta mig en varm dusch o lägga mig o sova kanske? skulle vara ganska skönt igentligen att någongång vakna tidigt och vara pigg på mornarna:P

aja nu tror jag ja ska stänga av plåtburken och ta mig en dusch. bye byye!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0